Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ?
Baun Skrev:Jeg tror at Pre moon Omegaer med kasser med snoede horn og cal 321 er samme pris for et ur i samme stand. Standen er langt vigtigere end om det er det ene refnr. eller det andet.

Standen skal være så oprindeligt som muligt, men samtidig pænt og nydeligt. Hvis ikke det er pænt og nydeligt, må det hellere være fixet lidt med originale dele. De fleste Speedmaster købere køber uret for at bruge det - og det skal være pænt - ikke kun "Samlerværdigt".

Dette gjalt også da jeg selv købte. En Speedmaster skal se godt ud - ikke bare gammelt.

vh baun
Ikke enig - så kunne folk da bare købe en langt billigere 1861 drevet speedy fra 1999 brugt i pæn stand. Holdbarhedsmæssigt k´skal den nok leve op til 321 og reperationsmæssigt er den billigere.
Når man er vælger 145.012 som koster over 20 t generelt, så vægter man sjældenhed + værket. Er sjældenhed af betydning, og det vil du ikke nægte det er med ure, så er ex 105.003 eller 105.012 langt mindre almindelige på markedet.

En hurtig Ebay test af solgte viser da også klart højere priser for pre pro - der er faktisk et ganske klar forskel i pris dér i alle fald
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - af hannover_dk - 10-12-2009, 06:48 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)