Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ?
Bro Skrev:Hvorfor mener I at 105012 er mere sjælden. Umiddelbart forekommer det mig, at den går til lavere priser end 145012. Er det rent måne-hype?

Bro
Jeg mener ikke der er skygge af tvivl om at den er mere sjælden end 145.012, der er kommet færre 105.012 i en kortere periode. Jeg har ikke prisoverblik nok til at sige at det slår igennem på prisen og jeg tror du har ret i at der er en vis hype om månen og proff betegnelsen på skiven + kassen med snoede horn - så det kan jo være årsagen.

Ud fra sjældenhed (og i mine øjne den langt mere vintage-flotte skive på pre-pro) er det uretfærdigt i så fald. Jeg ser dem ofte til rimeligt meget samme pris niveau - 103.005 - 105-012 og 145.012. Andre der har lidt statistik over priserne??

Proffessionel betegnelsen på skiven fik den jo først, da Omega selv opdagede den på fotos fra rumdragter på folk i rummet og kunne bevise den havde været ude - Nasa meldte ikke tilbage + da Ed White og hans crew omkom ved en test start-ulykke på rampen, med en 103.005 på armen - i ære til de astronauter - så pre pro var i høj grad med i rumarbejdet.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - af hannover_dk - 10-12-2009, 12:02 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)