10-12-2009, 12:02 AM
Bro Skrev:Hvorfor mener I at 105012 er mere sjælden. Umiddelbart forekommer det mig, at den går til lavere priser end 145012. Er det rent måne-hype?Jeg mener ikke der er skygge af tvivl om at den er mere sjælden end 145.012, der er kommet færre 105.012 i en kortere periode. Jeg har ikke prisoverblik nok til at sige at det slår igennem på prisen og jeg tror du har ret i at der er en vis hype om månen og proff betegnelsen på skiven + kassen med snoede horn - så det kan jo være årsagen.
Bro
Ud fra sjældenhed (og i mine øjne den langt mere vintage-flotte skive på pre-pro) er det uretfærdigt i så fald. Jeg ser dem ofte til rimeligt meget samme pris niveau - 103.005 - 105-012 og 145.012. Andre der har lidt statistik over priserne??
Proffessionel betegnelsen på skiven fik den jo først, da Omega selv opdagede den på fotos fra rumdragter på folk i rummet og kunne bevise den havde været ude - Nasa meldte ikke tilbage + da Ed White og hans crew omkom ved en test start-ulykke på rampen, med en 103.005 på armen - i ære til de astronauter - så pre pro var i høj grad med i rumarbejdet.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)