08-12-2009, 09:46 PM
@hannover: Der ansættes faktisk ekstra personale hver jul - men nej, langt fra nok. Det er netop også derfor at mange pakker bliver forsinket nogle uger. Og nej, det er jo på ingen måde en straf for at handle i udlandet, men et forsøg på at få lidt i statskassen - hvilket i mine øjne er fint nok. Ligesom det ikke er en straf at der er kø i lufthavnen om sommeren - det er for vores eget bedste at folk bliver tjekket osv. Så konspiration er det ikk. Jeg gik sidste år og ventede og ventede på en pakke i julemåneden og ringede til sidste og fik ovennævte oplysning fra det internationale postcenter i kastrup. Da jeg forleden var forbi det lokale posthus spurgte jeg af nysgerrighed og fik bekræftet at det er en normal juleprocedure.
@nopanic: Nej, den pakke skal ikke fortoldes, men den skal/kan blive tjekket. Jeg tror desværre efterhånden at de kvikke knægte hos posten er ved at afsløre det landsdækkende scam af "oceans eleven" lignede proportioner, som det er at skrive "gift" og "value $10" på en pakke med en sømandsdukke og 2 par ærmeskånere til en faktisk værdi af 349kr
@nopanic: Nej, den pakke skal ikke fortoldes, men den skal/kan blive tjekket. Jeg tror desværre efterhånden at de kvikke knægte hos posten er ved at afsløre det landsdækkende scam af "oceans eleven" lignede proportioner, som det er at skrive "gift" og "value $10" på en pakke med en sømandsdukke og 2 par ærmeskånere til en faktisk værdi af 349kr

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)