08-12-2009, 08:49 PM
Stinger Skrev:Kan i den sammenhæng oplyse at PostDK gør en ekstra indsats i julemåneden på at åbne og fortolde næsten alle pakker fra ikke-EU lande.Nok lidt rigelig konspirationsteori. Der bliver jo ikke ansat en masse ekstra personale op til jul, så det skal vel give ekstra tider.
Sidste år tog de simpelthen alle pakker der ankom fra en bestemt dato og lagde dem til side og så modtog man den ikke før i jan - feb før den var fortoldet. Lidt surt, men det er jo nok et forsøg på at ramme dem som køber alle julegaverne i udlandet i en tid hvor statskassen skriger på at vi køber dyre gaver indenlands for at få kickstartet økonomien igen.
Man kan være for eller imod moms alt det man vil, og meget af den slags, på de små beløb, giver nok flere omk. end indtægter, men lige for at genere tror jeg ikke det er. (andre vil mene moms er en svært god løsning på at indkradse pengene på forbruget i stedet for på arbejdet)
Det er heller ikke for at begrænse udlandsrejser at det tager længere tid at komme igennem lufthaven i sommerferien tror jeg.
Kickstarten ligger jo i alle fald kun i fortjenesten i Danmark, hvis varen fortsat er importeret fra udlandet og solgt i Dansk butik - med moms
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)