Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ?
TDN Skrev:Hej!

Jeg har lige hentet mit fars Speedmaster Pro som har ligget i årevis i en skuffe (fik ham overbevist om den ville få det bedre hos mig Icon_e_biggrin ). Han har haft den i omkring 20 år og han arvede den af en ven. Vennen brugte den som tidstager i forbindelse med han kørte motorsport, dette gjorde han i 60'erne og 70'erne, men vi ved ikke præcist hvornår uret er fra. Jeg har prøvet at tage et par billeder, måske nogen kan give en ide om alder. Glasset er ridset, er det dyrt at skifte og hvad skal jeg forvente en rensning skal koste og hvem kan anbefales (bor i Århus området).

På forhånd tak.
Mvh
Thomas.

Takker for svarene alle sammen.

Har vist Mads Gjødesen det i dag (vi arbejder samme sted) og han kunne bekræfte jeres bud på alder og model.

Kørte derefter til Horsens og fik en snak med Peter Halse. Uret blev åbnet og værket er 321 og det er dateret 1967 og det er et 145.012. Det er i en meget fin stand, helt original, næsten ingen slid. Vi blev enige om en Hirschrem i sort med Omegaspænde (jeg skal nok gemme den originale 1039 Icon_e_smile ) og et nyt glas og pakning samt en gang rens af urkasse og rem.

Det var en fornøjelse at blive betjent af Peter Halse, utrolig fin service, glad for i anbefalede dem. Fik en masse Omega læsestof med hjem som jeg skal i gang med.

Halse vurderede uret til ca. 25.000 kr. i den stand og med den org. 1039 rem, så det er jo ikke så ringe...

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - af TDN - 08-12-2009, 07:34 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)