Hvad er det der gør Speedy ref. 376.0822 til "Holy grail"?
Jeg forstår dig, og ville let placere den ind ved siden af en 321 pre moon - Nok ind efter en pre pro, men det er der jo delte meninger om. Jeg ville gøre det for sjældenhed, jagten, men jeg synes også den er OK at se på.

Om værket kan der siges meget. Det kan der også om motorer i veteranbiler, det bliver let lidt skrøbeligt, men jeg tror det holder, og Omega KUNNE ha været først ude med en automatisk krono (lang tung snak i anden tråd) hvis deres ledelse ikke havde forkastet grund tanken og ideen hvor Albert Piguet allerede havde en prototype så tidligt som 1946. Det ville ha givet Omega et forspring mod andre, men selveste Paul-Emile Brandt forkastede ideen, idet han mente en automatisk kronograf var inderlig overflødig den gang

Fra Omega Vintage kan man læse mere:
Calibre 1040/1041 and 1045, 1970
Date: 1970 and 1974 respectively
Designer: Raoul-Henri Erard (Head of Project: Albert Piguet)

Description: The 1040 is the first OMEGA self-winding calibre, with a high frequency (28 800 A/h), to be manufactured at Lémania. It was fitted with a rotor mounted on a ball-bearing, invented by Marius Meylan-Piguet. The calibre 1040 had a date indicator, a 24 hour indicator with day/night reading and a fast day setting device, but was not the first self-winding chronograph calibre in the world. The Chronomatic, manufactured by Dubois Dépraz (for Büren Watch, Breitling and Heuer-Léonidas) and the Zenith El Primero had already prededed it in 1969. However, it is worth noting that Albert Piguet had already designed a prototype as early as 1946. This revolutionary project, which would have given OMEGA a considerable advantage over its competitors, was unfortunately scrapped by Paul-Emile Brandt, who believed it to be superfluous at the time. More than 120 000 units would be produced, including its derivative the 1045 with day/date calendar.

As for the 1041, launched in 1973, this was the world's first self-winding chronograph-chronometer. It was in fact the "official certificate" version of the calibre 1040, with exactly the same functions. It was used in the famous Speedmaster 125 created to celebrate the 125th anniversary of the company (1848-1973). 2000 models were produced.

Jeg forstår i alle fald godt du er glad for uret. Sjældenhed betyder noget.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvad er det der gør Speedy ref. 376.0822 til "Holy grail"? - af hannover_dk - 02-12-2009, 01:34 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)