26-11-2009, 03:16 PM
HJunker Skrev:@hannoverJeg aner det ærligt ikke. Jeg købte det på Ebay - på en superflot bred læderrem for 122 Euro (rettet fra 1220) - og det med urmager projekt er lidt mit eget gæt + visse urmagere der mener noget sådan godt kunne tænkes lavet på en urmager skole til en eksamen f.eks
Har du lidt mere historie på dit nederste billede af "urmager skoleprojektet".
Hele skivelayoutet ligger jo meget tæt på Carlo Ferrara Urene. Er der nogen forbindelse?
MVH
Henrik
Her ses lidt af remmen (22mmm - ny), som måske næsten var pengene værd

Ganske nydeligt "textureret" skive med lille dato og pænt påsatte index:

To selvstændige værker, som har "fælles" sekund via det ene værk, trukket ud i midten - begge automater af fabrikat ??Tja - Kina med ETA inspiration kunne være et gæt, men pænt nok selv tæt på, hvad billedet ikke viser:

Naturligvis glas-back så man kunne se hvad han havde fidlet med. Lidt underligt stadigt, at et urmager projekt, som ikke kan være fra morfars tid, skulle ryge på ebay til "ingen" penge, med tanke på en eller anden da har slidt med det, men som nævt ved jeg heller ikke at det er urmager-skole projekt?

Hvis nogen kan gætte mere er de meget velkomne - nederste tekst siger REF 7850 CC AT - men jeg ved ikke om det har med uret at gøre. Randen om glasset i glas back er mat stå, resten af kassen blank, så det kan være tilfældig kasse og bagside og dermed kan SWISS MADE også være ikke tilhørende i virkeligheden?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)