23-11-2009, 04:46 PM
Mads Gjødesen Skrev:Anyway kan heller ikke se at prisen skal være så afgørende for hvad man samler på. Jeg er heldigvis efterhånden ved at have lidt liggende og det gør det meget lettere at udbygge samlingen via bytte. Jeg har ikke behov for en samling på +50-70 ure, men har det fint med max. 15-20 stk.![]()
/Mads
Nej jeg mener heller ikke prisen skal være afgørende. Det er mere det med at sammensætte sin egen samling af ure man selv finder det "særlige" i.
Det er vel grundlæggende også det der har startet populariteten af de "Store samler ure". Da en eller anden fandt det - og flere fandt det - og til nu "alle må have det"!
Med den viden du har, kunne man da godt forestille sig, at netop du kunne være den der fandt de ure som alle vil have om 10-15 år. Ikke at du skal gå på kompromis med din smag eller dit kvalitetsniveau. Men "led og du skal finde".
At træde nye spor istedet for at følge i andres må dog være en udfordring. At der så samtidig kan spares lidt penge i indkøbsfasen, kan vel ikke være en hindring i sig selv! - Eller skal det være dyrt, for at være dejligt?
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)