De små samlerure
Mads Gjødesen Skrev:Jeg er lidt af den holdning at jeg ikke gider samle på noget der ikke tiltaler mig 100 %. Desværre er min smag nok meget tidstypisk (kald den meanstream Icon_e_wink ), hvilket betyder sporty/tool ure på min 38 mm, gerne med god historie samt i en middel/høj horologisk kvalitet. I det "samlerfelt" er vi mange om buddet og det hæver priserne Icon_e_sad Så de nicheområder jeg evt. kunne falde for er der allerede nogen der har fundet. Jeg har nok bare indstillet mig på at de ure jeg finder interessante er dyre, og så må jeg nøjes med færre. Desuden er det også ekstra fedt når man så finder et sjældt eftertragtet ur i god stand til få kr. Icon_cool Det er en del af mit samler kick.

Det nærmeste jeg kommer et ukendt nicheområde er de gamle Blancpain militær modeller. Men de er efterhånden kommet meget godt med, og steget 100-200 % de seneste par år. For 3-5 år siden var de billige, men der havde jeg ikke viden eller midler til at starte en større samling desværre. Det kunne ellers have været en lukretiv investering dengang Icon_e_biggrin

Jeg ville rigtig gerne satse på ukendte ikke-hypede ure, men de findes simpelthen ikke Icon_e_sad Kan nogen lede mig i retning af en billig vintage sports/tool model med fin historie, middel/høj horologisk kvalitet samt minimum 38 mm er jeg lutter ører Icon_e_biggrin

/Mads

Kan godt være du har ret, men findes der virkelig ikke andet end Rolex Vintage sportsmodeller som kunne være interessante. Zenith, Heuer, IWC,? Ja du ved det jo bedre end jeg, så det er måske rigtigt.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 12:26 PM
Re: De små samlerure - af Mads Gjødesen - 23-11-2009, 02:40 PM
Re: De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 03:07 PM
Re: De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 03:23 PM
Re: De små samlerure - af Mads Gjødesen - 23-11-2009, 04:33 PM
Re: De små samlerure - af baun - 23-11-2009, 04:46 PM
Re: De små samlerure - af hannover_dk - 23-11-2009, 10:48 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)