18-11-2009, 09:14 PM
Mester Skrev:MEN hun sagde at hvis man havde stillesiddende arbejde (som at køre bil) kunne det godt være nødvendigt at håndtrække det da man ikke bevægede sig nok ??? Den har jeg altså ikke hørt før.Ikke ypperstepræst - men jo, naturligvis skal der armbevægelser til for at automatikken kan trække op. Er man meget aktiv, så bør uret komme op på en reserve af 45 timer, og så skal der være saft nok til dagen efter, uden de store armbevægelser. Omvendt, bruger man ikke armene meget, holder i et rat sidelæns op og ned, så giver det nok ikke megen kraft til optrækket.
Hvad siger "ypperstepræsterne" herinde til den forklaring ?
Mvh Bjarne
Næste ? bliver hvor lang tid per dag du har det på og mere præcist, hvor mange timer du havde det på i dagene op til tidstabet og hvor længe det havde ligget og hygget sig alene, inden du tog det på?
Hvis det er en one off - med et tab på 7 min, så er det bestemt en mulighed at det ikke har fået optræk nok.
What to do: Start morgenen med at give det et optræk manuelt 10-15 ture rundt. Gå med det 12 timer med en vis aktivitet. Tag det af og se så hvor lang tid det går efter du lægger det. Check først om det stadigt går rigtigt, og check det næste morgen, men lad det ligge, og se om aftenen hvornår de gik i stå. Det skal klare 40-45 timer, men igen, afhængigt af dit aktivitetsniveau kan også 30 timer være OK
Jeg mener Omega generelt er bygget så de klarer en del magnetisme, og hvis du ikke lige har lagt det på en løs højtaler eller leget med magnetisme, så tvivler jeg lidt på den forklaring, den burde også give samme fejl mer eller mindre konstant TROR jeg
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)