17-11-2009, 01:03 AM
hannover_dk Skrev:makita Skrev:jeg må ærligt indrømme at broderparten af de viste ure er rene plagiater af allerede eksisterende urdesign, og personligt ville jeg hellere gå med et quartzur end et kopiur!!!Jeg er bestemt heller ikke for homage eller kopier, men ex den som var vist i det første indlæg synes jeg ikke er kopi som sådan. Naturligvis er der ure der ser lidt sådan ud, men herregud, for en ikke samler, som skal ha et mekanisk ur og vil bruge 2-4 t, er det vel ikke helt galt, hvis det tilmed er tæt (2000 meter måske ikke men tæt)
Er det en kopi - tja elementer fra det ene og andet, men kopi - jeg synes det vel egentlig ikke, men det kan jo skyldes jeg ikke lige genkender originalen![]()
vh
okay hannover nu tog du faktisk et af de eneste, som ikke decideret indeholdt plagierende elementer. Faktisk er uret, Helson?, som dykkerurskonstruktion endda rigtigt fornuftigt skruet sammen. Store og tydelige markører, og en fiks detalje er at man med "forskudt" og lille datovisning ikke fjerner 3-markøren, ganske brugbar skive i et dykkerur må man sige. Også en rigtig god kronebeskytning, og drejekransen ser ganske betjenelig ud selv med dykkerhandsker. der savnes dog enten kappebeskyttelse over rem/lænkeanslutning eller skruebefæstigelse, men ok det ville nok være lige at trække den med et ur i den prisklasse. orange lume og pvd coating står desuden utroligt godt til hinanden, men spørgsmålet er så hvor længe pvd-coatingen holder på et ur i den prisklasse?
Jeg kan godt se at man får et flashy NYT TOOLur for relativt få penge, men til knapt 600$ er der bare så uendeligt meget andet horologi jeg heller ville investere i, dog ikke i dykkergenren.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)