16-11-2009, 11:32 PM
ClausT Skrev:Tror såmen godt at man kan samle på disse ure. Jeg ved da at Korbek urene er set til samme eller lidt højere pris end nyprisen. Måske fordi der ikke bliver lavet så mange af dem.
Jeg mener da det er fint at der er så mange nye mærker. Ikke alle har råd til at købe Rolex, JLC o.s.v.
Det er da fint at der er mange nye mærker. Korsbek står vel lidt specielt - den danske link og en herinde som virkeligt bakker op.
Det er vel den samme gamle diskussion - og naturligvis kan alle helt selv vælge hvad de vil samle, og samle har ikke for mig noget med nødvendigvis noget større med pris at gøre.
Den gamle diskution - jagten - Jeg ville ikke samle noget som kan købes i en hver urbutik/netbutik uden historisk sammenhæng og med mer eller mindre samme værk hele vejen rundt.
Jeg skal ha jagten med, det skal være lidt/meget svært at finde det helt rigtige - og det betyder ikke at de koster 40 t alle sammen lover jeg dig; men vist kan man da samle den type ure du viser, og først og fremmest kan man da købe og bruge, nok så meget som samle i mine øjne.
Det er vel i høj grad det du gør. Køber, går med, nyder - sælger ud - videre - sådan behandler man ikke en elsket samling, men sådan får man sjov med en masse ure.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)