16-11-2009, 11:18 PM
Hej Jubster & Joepete
Tak for modtagelsen af mit lille reflektive script.
Først og fremmest er det en beskrivelse af, hvad der fascinerer mig med Omega; men samtidigt en erkendelse af mærkets lange periode med skæverter.
I en handlingsorienteret nutid, har det optaget mig en del, at Omega handlede i forbindelse med kvartskrisen.
Eftertiden viste jo, at de der intet gjorde vandt, og de der agerede tabte.
At skabe et nøjagtigt kvartsur baseret på de bedste schweiziske urmager principper og dyder - samtidigt med at kvartsteknologien buldrede frem, var jo dybt godnat.
Det er så blevet et skattet samlerstykke; men det er en anden sag.
Omega har lavet nogle ure, hvor "morfar" benævnelsen er rimelig; men jeg har altid fundet det urimeligt, at drage "den logiske kortslutning", at sådan er alle Omegaer.
Det var dette, der fik mig til tasterne og til at vende historikken en ekstra gang.
Med venlig hilsen - Geodoc
Tak for modtagelsen af mit lille reflektive script.
Først og fremmest er det en beskrivelse af, hvad der fascinerer mig med Omega; men samtidigt en erkendelse af mærkets lange periode med skæverter.
I en handlingsorienteret nutid, har det optaget mig en del, at Omega handlede i forbindelse med kvartskrisen.
Eftertiden viste jo, at de der intet gjorde vandt, og de der agerede tabte.
Jubster Skrev:At skabe et produkt som er en perfektioneret løsning til et behov som tiden er løbet fra, er mindst lige så kikset.... er for mig at se beskrivelsen af Omega Marine Chronometer.
At skabe et nøjagtigt kvartsur baseret på de bedste schweiziske urmager principper og dyder - samtidigt med at kvartsteknologien buldrede frem, var jo dybt godnat.
Det er så blevet et skattet samlerstykke; men det er en anden sag.
Omega har lavet nogle ure, hvor "morfar" benævnelsen er rimelig; men jeg har altid fundet det urimeligt, at drage "den logiske kortslutning", at sådan er alle Omegaer.
Det var dette, der fik mig til tasterne og til at vende historikken en ekstra gang.
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)