01-11-2009, 03:03 PM
Brusen Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Jeg er som mange andre stor fan af JLC og deres horologiske formåen. Min begejstring hælder mest mod værkerne, da jeg ikke rigtig syntes de har nogen modeller, der rammer "spot on" til min smagDet tætteste vi kommer på er nok Master Compressor serien. Desværre har de fleste "for meget gang i skiven", men enkelte modeller som feks. MC Memovox syntes jeg rigtig godt om.
Da JLC introducerede deres flotte kolonnehjulskronografværk cal. 751, så jeg frem til kommende modeller med dette imponerende værk. Desværre hittede MC chrono ikke på min arm, men da jeg så tilfældigt fik tilbudt dette MC Chrono LE Valentino Rossi i en byttehandel slog jeg til.
Uret besidder meget af det jeg værdsætter ved et ur: Godt navn, lækkert værk, fin historie, lille stk. tal, klassisk enkelt design. Derfor ryger mit JLC på armen nu og da, og med tiden er jeg blevet mere og mere tilfreds med uret. Desværre har det alderen lidt imod sig så en permanent keeper bliver det ikkeMen altid rart med et JLC i samlingen...
/Mads
Mads, jeg mener du tidligere har luftet at du kunne tænke dig en JLC master perpetual calender?!
Holder dette ikke stik længere? Jeg mener bare, hvis den model ikke var spot on, så ville du vel ikke smide de tæt på 100k som det koster efter det?
/René.
Jo jeg syntes Jaeger-LeCoultre Master Grand Reveil Perpetual Alarm eller Eight Days Perpetual er lækre ure. Helst i rødguld da det er dress modeller
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)