30-10-2009, 06:07 PM
Baun Skrev:Jo men deres varer holder ofte ikke til alle de betragtninger som er med brand value som du kan se tidligt i tråden. Noget med innovation, holdbarhed, design-sætter, luxus-trend sætter, gør en stolt af at bruge osv. osv. Givet kan ex Seiko ha en kæmpe omsætning - og et selskab som TATA i Indien er vel det med de flest ansatte i verden (om ikke det er Indian rail) - det rækker bare ikke til Brand value konkurrencer endnu - men kommer da sikkert. Kina og Indien har ikke så voldsomt mange egne "Brands" i den gængse forstand.peter Skrev:Hej
I nogle dele af verden er Seiko mere kendt end Rolex, og såvidt jeg ved er Seiko mere kendt i Afrika, end Rolex er.![]()
MVH Peter
Og hvis vi i den vestlige verden lige skal skue ud - må Kina og Indien med kæmpe befolkningstal vel også "spørges" - hvad kendes der og hvad sælges der?
vh Baun
Man spørger ikke rundt i befolkning i BRAND value konkurrencer - det er smagsdommere som bruger en masse kriterier, som man så kan lide eller ikke lide - men det gøres skam seriøst nok - også selv om man ikke selv kan li resultatet, med de typiske Coca Cola, Microsoft o.l. højt placeret fast, sammen med en del modehus (og ta ikke fejl af deres omsætning - den er KÆMPE) og så altså f.eks. Rolex højst blandt urene.
Det har ikke så meget med største antal solgte stk at gøre - selv om det da er med i kriterierne
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)