10-01-2012, 07:10 PM
Henrik A Skrev:Jeg bevæger mig i de billigere ure, og undre mig ofte hvor meget ur jeg kan få for få mine penge.. Jeg er godt klar over at de ure jeg køber, bliver spyttet ud på en automatisk produktions line, men er okay med dette.. Der bliver tit nævn sjæl i forbindelse med ur køb af dyre ure, og den kan jeg sagtens følge, men jeg syntes samtidig og at jeg kan finde sjæl i billigere ure måske i micro mærkerne.. Jeg har som de fleste herinde forskellige remme til mine ure, og ofte føler jeg at blot ved at skifte remmen på et ur, ja derved sætter jeg også mit personlige præg på uret.. Nu står jeg pludselig med et ur i hånden, som der måske kun findes et af i verden, nemlig mit.. Ved godt at hverken ur eller rem bliver bedre hver især af at blive sat sammen, men kommer tættere på mit ur ved at kunne præge det personligt (sjælen):-)I can understand that Henrik.I hate watch snobs.It is always individual what people like in their watches.Sites like this one are good because we can discuss the merits of watches.At the same time there are many people who buy watches because of the sales pitch they get from a dealer.Honest sites are those that open the debate so that we can question the dealers description of a watch or brand.But i never look down at someone who buys a less known or cheap brand.Everyone can learn something new about watches every day on a site like this.The only thing i would say is true about 99% of mass produce watches is that you should never buy them as an investment.Everyone knows that sooner than later they are only worth the metal they are made from.
Kvalitet er efter min mening et vidt begreb.. Jeg mener dette ord dækker over hele oplevelsen af et ur køb, altså fra starten fra man søger efter det perfekte ur (hjemme sidens layout), servicen i forbindelse med ur købet, føle at man gør en god handel, indpakning af produktet, naturligvis selve produktet, bægerkomfort, gensalgs muligheder og vedligeholdes udgifter.. Alt dette finder jeg også i billigere ure..
Mvh Henrik
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)