01-10-2009, 09:41 PM
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har også stor respekt for IWC, og specielt deres 7-days værk er lækkertDog syntes jeg finishen mangler et niveau for at nå PP/AP/VC niveau. Tager du en lup vil du kunne se forskel og håndværket er ikke helt på niveau med high end manufakturene. Anyway IWC er et super mærke og deres placering i ur hirakiet er fuldt berettet, omend jeg ikke mener de hører hjemme i top 5.
Mht. præcisionen på PP kan jeg oplyse at en del af deres nye PP seal er et præcisionskrav som kun tillader -3 til +2 sek/døgn i afvigelse for fill size værkerne, og tourbillons skal ligge inden for -2 til +1 sek/døgn. Altså skrappere krav end COSC. Så den gamle skrøne om at PP nok er fine men ikke er præcise holder ikke mere...
/Mads
Citat:the finish on iwc is meant to be funktional like rolex.they have never been intrested in that segment of the industry.there have been many debates about top five etc.etc.let me put it this way history gives certain brands the right to a place at the top of the tree.based on past and present achievment.in nearly every watch book i have read .the top manufactures read like this in no special order.rolex-jlc-iwc-vc-patek-ap-gp-omega.have i missed anyone mads.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)