At fange et ur....
Baun Skrev:Hvad fisker du efter? Hvorfor - og hvad gør det sjovt?

Jeg har aldrig været på fisketur da jeg ikke har tålmodigheden. Men jeg vil gerne både klargøre og tilberede fangsten gjort af andre!

Nu kommer vi lidt ind på et emne, så har været berørt før, nemlig om man er samler, og hvad vi gør med vores passion. Jeg har set din samling en enkelt gang, jeg har også set lidt af Hannovers og andres, og jeg er faktisk meget imponeret over hvad mange har lagt i denne interesse.

For mig er det med ure ikke så meget en samlerinteresse. Jeg har et formål med at købe ure, nemlig at anvende dem, og at kunne vælge et passende ur til den øvrige påklædning. Jeg har i praksis kun ure, jeg går med, bortset fra et par enkelte kuriositeter, som bare ligger og flyder. Så jeg fisker egentlig ikke på den måde som du beskriver; jeg går længe og tænker over, hvad jeg gerne vil have for at kunne anvende det, og finder så ud af, hvordan det kan lade sig gøre. Størstedelen af min tid går på overvejelsen om, hvad det næste skal være (tæt forbundet med opsparing eller eventuelt overvejelse om salg), og når jeg så er kommet gennem denne overvejelse, skal det helst gå hurtigt med faktisk at føre det ud i livet. Jeg kan sagtens forstå den egentlig samler-passion, hvor det meste at tiden vel går på at fiske - for at blive i din sprogbrug - også selvom der masser af gange ikke er bid. Når jeg har besluttet mig (hvilket kan tage lang tid), så vil jeg have bid næsten med det samme. Jeg erkender blankt, at det stort set er det samme som f.eks. kvinder, der køber/samler på tasker.

Jeg burde faktisk ved lejlighed præsentere min samling af regnestokke på vores off-topic forum. For på det område er jeg netop fisker eller samler. Selvom jeg godt kan finde på at bruge en i en snæver vending!

/Bjørn.
Svar

Beskeder i denne tråd
At fange et ur.... - af baun - 29-09-2009, 01:59 PM
Re: At fange et ur.... - af bjorn_e58 - 29-09-2009, 02:30 PM
Re: At fange et ur.... - af Mads Gjødesen - 29-09-2009, 03:31 PM
Re: At fange et ur.... - af baun - 29-09-2009, 03:42 PM
Re: At fange et ur.... - af jacob jensen - 29-09-2009, 05:58 PM
Re: At fange et ur.... - af hannover_dk - 29-09-2009, 08:51 PM
Re: At fange et ur.... - af Sociologen - 29-09-2009, 10:10 PM
Re: At fange et ur.... - af Troels - 29-09-2009, 11:40 PM
Re: At fange et ur.... - af jacob jensen - 29-09-2009, 11:47 PM
Re: At fange et ur.... - af baun - 29-09-2009, 11:51 PM
Re: At fange et ur.... - af Peter - 30-09-2009, 02:55 AM
Re: At fange et ur.... - af Mads Gjødesen - 30-09-2009, 09:01 AM
Re: At fange et ur.... - af Peter - 02-10-2009, 02:29 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)