03-09-2009, 08:57 PM
NW, hvis du bevæger dig ud i vintage Seiko land, så skal du alliere dig med folk herindefra, da der er rigtig mange faldgruber i dét segment du er ude i. Skal jeg være totalt ærlig, så hold dig langt væk fra Speedtimerkollektion - de køber store Seiko partier op, og parrer dele på kryds og tværs, samt bruger uoriginale bezels, visere og sikkert også andet.
Jeg havde engang denne Seiko 6139. Den stod fuldstændig originalt - dog med aftermarket Seiko lænke. Super ur, som jeg gerne ville have i stalden igen. Sådan et ur kan du nok lande for en tusse
Personligt, så betyder det meget for mig, at et ur står originalt - hellere lidt slid og originalitet, frem for polering og udskiftede dele
Så lige for the records, så er jeg klar over, at en nænsom genskabelse kan praktiseres - dog sjældent set af ebay sælgere ...
Jeg havde engang denne Seiko 6139. Den stod fuldstændig originalt - dog med aftermarket Seiko lænke. Super ur, som jeg gerne ville have i stalden igen. Sådan et ur kan du nok lande for en tusse
Personligt, så betyder det meget for mig, at et ur står originalt - hellere lidt slid og originalitet, frem for polering og udskiftede dele
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)