Kun seriøse henvendelser besvares
Stinger Skrev:
Geodoc Skrev:
Mikael Lange Skrev:F/.................
Min pointe er bare, at det et svagt argument for at barbere 40% af prisen, og at det nærmest er bedst for mig at lave en "hurtig" handel
Mikael
Fuldstændig enig! - "Hurtig handel forslaget" er ikke engang et argument. Det er plat og ubehøvlet.
Med venlig hilsen - Geodoc
Hurtig handel er (burde) i mine øjne kun være et udtryk for at her er tale om en køber som rent faktisk VIL købe uret første gang han ser det uden alt for mange problemer.
Det medfører eller indeholder ikke automatisk et løfte om nedsat pris.
"Hurtig handel" er der som sådan ikke noget i vejen med.
Eksempel 1.
Da jeg jagtede min daværende "grail", en hvid Speedmaster Broad Arrow, fandt jeg den annonceret på Vintageure.dk.
Tog kontakt med sælger (Mads Gjødesen), aftalte møde tid & sted - og mødtes.
Mads viste mig uret, jeg kontrollerede uret og dets udstyr, og sagde, "Her er pengene". Kuvertens indhold blev kontrolleret og bemærkningen faldt, "Her er uret"
.... hurtigt ind, hurtigt ud - ingen dikkedarer - hurtig handel.

Eksempel 2.
En bekendt på forum havde taget kontakt til mig om et interessant ur. Interessant mht. Ref. - pris og stand.
Til trods for at jeg var på feltarbejde for Sorø Kommune, kom et møde efter arbejdstid i stand.
Parterne mødtes på Sorø station kl. 17. - Uret blev forevist og undersøgt.
Konversationen var som følger: "Det er mit ur" - der udløste bemærkningen: "Send pengene ved lejlighed".
.... hurtigt ind, hurtigt ud - ingen dikkedarer - hurtig handel.
Pengene blev anvist samme aften plus et tillæg til sælger, som kompensation for rejseudgifter og en erkendlighed for at uret var prissat særdeles attraktivt.
At jeg som køber absolut ikke er forpligtet til at "lægge oven i" er helt klart; men det gør jeg ofte - for hvad er bedre end en "plovmand" til at udtrykke tilfredshed med pris & service?

Eksempel 3. (helt hypotetisk)
Jeg mødes med en sælger om køb af et ur til 18K. Uret er annonceret til 17K, med henblik på hurtig og problemfri handel.
Da jeg har set uret, der er prissat korrekt og attraktivt, er min åbningsreplik: "Ja! - Du kan få 11.000 kr ved en hurtig handel".
... En sådan adfærd ligger mig overordentligt fjernt. Jeg finder den stadig plat og ubehøvlet.

"En hurtig handel" er naturligvis ikke automatisk ledsaget af et uantageligt "low ball offer" - Men Mikaels eksempel tog netop udgangspunkt i situation #3.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Kun seriøse henvendelser besvares - af lajzen - 01-09-2009, 04:15 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 01-09-2009, 05:26 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af Mtp - 01-09-2009, 08:04 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af Peter - 02-09-2009, 02:06 AM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af m.dk - 02-09-2009, 09:44 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af Geodoc - 03-09-2009, 09:21 AM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 03-09-2009, 10:55 AM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 03-09-2009, 04:40 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 03-09-2009, 05:16 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)