02-09-2009, 01:03 PM
Mikael Lange Skrev:en anden god en: hva med 25k for din daytona i en hurtig handel?. hvad er en hurtig handel kontra en langsom? (bankers evne til at overføre penge fx?.),@Mikael
det har jeg aldrig helt forstået, men det plejer at blive brugt, som et godt argument til at halvere prisen.
Mikael
Selvom jeg langtfra kan påberåbe mig erfaring i ursalg, undrer det mig såre, at du ikke har forstået hvor befriende en hurtig handel kan være.
Min foreløbige konklussion er, at du simpelthen har handlet "med de forkerte".
Som jeg beskrev i et tidligere indlæg, har jeg ved salg af indbo, lamper, PC eller andet - en fantastisk "tudse tække", der tiltrækker "de mest sindssyge og hæmningsløse krejlere".
Når sådant et stykke menneskeligt affald har slået sig ned i ens stue og klæbet sig fast på en, så er det utroligt befriende når han siger, "Hva' med en hurtig handel".
Så gælder det virkeligt om at slå til, og sige: "OK! du får Flightmasteren for 1 krone".
Krejleren udbryder selvfølgelig i retfærdig harme, "Hva' faen - Der er jo ikke engang originalboks med????"
Nu må man ikke ryste på hånden; men hurtigt sige: "Nej - men her er bilnøglerne og registreringsattesten. Bilen er fuldt optanket, så du hurtigt kan komme mindst 700 kilometer bort herfra".
En hurtig handel kan være den omkostningstunge; men nødvendige mentalhygiejniske flugtvej man må anvende, for at undgå at blive sindssyg.
Når jeg skrev omkostningstung, er det naturligvis fordi, en "hurtig handel" netop ikke har noget som helst at gøre med varens reelle værdi.
... hvilket jo også er krejleren bedøvende ligegyldigt.
Selvom jeg har defineret, Skille mig af med et ur? - Det skal da kun være med knibtang!" - har jeg interesseret fulgt debatten.
I det praktisk talt ikke eksisterende scenarie, at jeg skulle skille mig af med et ur, har jeg forlods opgivet anvendelsen af "kun seriøse henvendelser".
I stedet har jeg udviklet et nyt handelsvilkår:
"Ethvert spørgsmål om bytte eller køb af uret til lavere pris end annonceret, vil uden opholdende høflighedsfraser medføre øjeblikkelig afbrydelse af enhver form for kommunikation".
.... men lur mig, om det ikke overstiger krejlerens fatteevne.
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)