Kun seriøse henvendelser besvares
Mads Gjødesen Skrev:Jeg er jyde og har handlet en del med lidt af hvert, og lidt forklaring til de "handelstermer" nogen af jer falder lidt over og ikke forstår:

"Kontant" udtrykket bruges jo mest blandt momsregistrerede handlende. I kan sikkert selv regne jer til resten Icon_e_wink Blandt ikke-momsregistrerede bruges udtrykket når man har planlagt at kigge forbi og smide kolde kontanter, og drage afsted med uret, frem for en masse væven samt checks og overførsler. Desuden giver det også udtryk for at man ikke skal tage alt mulig l... i bytte Icon_e_wink

En hurtig handel ligger lidt op ad ovenstående, hvor køber kigger forbi og smider pengene på bordet. Ikke en masse snik-snak med bytte, verificering, bankoverførsler, forsendelse osv. Dem som handler mange ure ved at det kan være en laaang og møjsommelig proces med mange billeder, beskrivelser, osv.

Så i min verden er de to ovenstående udtryk nu stadig velkommen, såfremt folk ellers står inde for dem. At den rabat jeg vil give for en hurtig/kontant handel ikke er voldsom, er så en helt anden snak Icon_e_wink

/Mads

Jeg er jo begyndt at handle lidt med ure, og kan 100% stå inden for det Mads skriver.

Skal jeg købe et ur af folk, så skriver jeg ofte også at det er hurtig kontant afregning. Og det er netop fordi jeg selv så ofte får spørgsmål om byt med det ene eller andet, så kan jeg få X kr nu, og resten har de om X antal dage. Når jeg får så mange af disse henvendlser, så gør andre vel også?

Byder jeg på et ur, så mener jeg selv det er et fair bud, naturligvis under hvad jeg mener jeg skal kan tag for det. Men jeg skal jo også give 2 års reklamationsret, får lavet div små ting uret evt har, tag noget i bytte etc...

Men får ofte et spørgsmål om man vil sælge et ur langt under 1/2 pris, men svare altid bare pænt nej tak Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar

Beskeder i denne tråd
Kun seriøse henvendelser besvares - af lajzen - 01-09-2009, 04:15 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 01-09-2009, 05:26 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af Mtp - 01-09-2009, 08:04 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af Peter - 02-09-2009, 02:06 AM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af dreamwatch.dk - 02-09-2009, 11:00 AM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af m.dk - 02-09-2009, 09:44 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 03-09-2009, 10:55 AM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 03-09-2009, 04:40 PM
Re: Kun seriøse henvendelser besvares - af baun - 03-09-2009, 05:16 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)