Breitling Navitimer vs. Navitimer Cosmonaute
hannover_dk Skrev:[Når Kurt Brøndum dømmer de nyere Navitimere ude, uden jeg husker tråden helt, mon så ikke det er på grund af værket først og fremmest. De gamle var jo horologisk finere kolonnehjulsværker, men om de kan siges at være mere holdbare osv, er jo nok ikke sandsynligt. De opfylder den type (min type) samleres krav om det specielle og jagten.
vh

Jeg husker tråden krystalklart og for mig understreger den blot, at man skal vide "meget mere" om de enkelte mærker og ure før samleriet får konsistens.

Det bliver spredt fægtning - sjov og balede - og det kan være ok for nogen, men seriøs samleri giver andre dimentioner. Man må ind bagved mærkerne og forstå sammenhænge og historie på en anden måde.

Den ene måde at samle på kan være fin for nogen, men for andre (mig fx) er selve fordybelsen en så vigtig del at at andet ville virke overfladisk!

Det er lidt som om den tradiotionelle måde at forstå begrebet "en samlng" eller "en samler" på, ikke dækker samme gruppe (af samlere), når vi taler om ure.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Breitling Navitimer vs. Navitimer Cosmonaute - af Tukjær - 29-08-2009, 11:55 PM
Re: Breitling Navitimer vs. Navitimer Cosmonaute - af Tukjær - 30-08-2009, 12:31 AM
Re: Breitling Navitimer vs. Navitimer Cosmonaute - af Tukjær - 30-08-2009, 01:04 AM
Re: Breitling Navitimer vs. Navitimer Cosmonaute - af Tukjær - 30-08-2009, 11:28 AM
Re: Breitling Navitimer vs. Navitimer Cosmonaute - af baun - 30-08-2009, 03:07 PM
Re: Breitling Navitimer vs. Navitimer Cosmonaute - af Tukjær - 30-08-2009, 03:55 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)