27-08-2009, 10:05 AM
Jeg sad lige og læste op på tråden "Rolex just a simple ordenary watch"....
Og Mads G. har en pointe om at det simpelthen er langt sjovere at jage og finde de ure, som er eller potentielt kan blive (mintilføjelse
) samlerure.
Og her er vi nok også inde på hvad der kan give kick'et eller et sug i maven.
Hvis der er en jagt forud - er det sjovere når det findes.
Torben jagter et specifikt ur
Jeg jagter gode og spændende Omegaer
Mads jagter deciderede (og ret dyre) samler Rolexer oa.
John Hanover jagter gamle fine Chronografer
osv.
Og når man finder noget som er det helt rette - ja så får man "oplevelsen"
Så vil jeg godt tilføje at i modsætning til Torben får jeg også et kick når jeg sælger godt.
Et ur som jeg har holdt af, lavet kartotekskort på (fundet og dokumenteret info om), haft forbi urmageren og nydt at bære i fulde drag - skubbes ud af samlingenb af et nyt køb.
At sælge dette ur, som jeg kan stå inde for, med en lille fortjeneste (eller måske bare betaling for det jeg har tilført uret), til en glad køber, som hermed træder ind på vintagevejen. Det er også et godt kick. En del af min ur-økonomi hænger på også at kunne sælge ure!
vh Baun
Og Mads G. har en pointe om at det simpelthen er langt sjovere at jage og finde de ure, som er eller potentielt kan blive (mintilføjelse
Og her er vi nok også inde på hvad der kan give kick'et eller et sug i maven.
Hvis der er en jagt forud - er det sjovere når det findes.
Torben jagter et specifikt ur
Jeg jagter gode og spændende Omegaer
Mads jagter deciderede (og ret dyre) samler Rolexer oa.
John Hanover jagter gamle fine Chronografer
osv.
Og når man finder noget som er det helt rette - ja så får man "oplevelsen"
Så vil jeg godt tilføje at i modsætning til Torben får jeg også et kick når jeg sælger godt.
Et ur som jeg har holdt af, lavet kartotekskort på (fundet og dokumenteret info om), haft forbi urmageren og nydt at bære i fulde drag - skubbes ud af samlingenb af et nyt køb.
At sælge dette ur, som jeg kan stå inde for, med en lille fortjeneste (eller måske bare betaling for det jeg har tilført uret), til en glad køber, som hermed træder ind på vintagevejen. Det er også et godt kick. En del af min ur-økonomi hænger på også at kunne sælge ure!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)