20-08-2009, 11:30 AM
Mads Gjødesen Skrev:Herefter foregår der løbende en kvalitetskontrol på PP af de varer de modtager fra eksterne underleverandører. Lever kvaliteten ikke op til det aftalte får de skidtet retur uden betaling.Enig i alt du skriver, men pas på med at tro at Kinesiske underleverandører ikke kan levere topkvalitet på mange områder. Udviklingen er rivende, maskinerne og disciplinen er mange steder i top. Du har helt ret i at MANGE siger ja til ting de ikke kan, men der er bestemt også en top i Kina.
Det her er ikke noget problem mellem PP og schweiziske dygtige underleverandører da den slags er 97 % på plads inden produktionen opstartes. Underleverandører ved hvad de kan og om de kan levere i den ønskede kvalitet. Kan de ikke det spilder de både PPs og deres egen tid. Hvis derimod man hiver stumper hjem fra en kinesisk underleverandør skal man holde tungen lige i munden, for her er forståelsen for kvalitet en helt andenDe påtager sig gerne opgaver uden at ane om de kan levere til den ønskede kvalitet
![]()
/Mads
Ofte vil man så ikke bare kvalitets checke når leverancen indløber, specielt hvis det er større leverancer der ikke lige kan erstattes. Mange store virksomheder i Europa har kvalitetskontrolfolk på plads hos de Kinesiske underleverandører, sikrer råvaren er hjemme i 100% kvalitet, maskiner er i top stand, og produktet kvalitets kontrolleres målbart hele tiden - lev. tid opfølges + code of conduct kontrolleres overholdt m.m.
Kina kan allerede banke mange Europa produktioner (og det betyder så ikke at de altid banker alle
Den relativt lave løn tillader megen tid til kontrol og efterkontrol.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)