JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I?
Det er en giftig diskussion I har gang i for der er ingen definition på hvad "fint" er. PERSONLIGT vil jeg mene finishen på kasse, skive, lænke er på samme niveau mellem JLC og Rolex, hvis vi bevæger os i samme prisleje. Dog med det forbehold at vi kun sammenligner med Rolex´s seneste modelrække med 6-cifret ref. nr. hvor bla. lænken er forbedret.

Kigger vi på værket er der tale om to forskellige "motorer" som ikke bør sammenlignes. Rolex værket er bygget til at være robust og driftssikker samt let at servicere og med lang levetid. JLC er mere sofistikeret med horologisk finere løsninger, men ikke så robust som Rolex. Mht. finishen på værket er de vel næsten på niveau, dog med en lille fordel til JLC vil jeg mene.

Der hvor JLC giver Rolex baghjul og sender dem en klasse op på min skala, er når vi bevæger os ud over de almindelige simple-complication modeller. Her har JLC et hav af horologisk spændende og nyskabende ure som Rolex ikke har. Også her Omega bliver sat til vægs. Men bevæger vi os rundt i 40-50 k lejet er forskellen i "value for money" ret begrænset. Personligt syntes jeg Omegas cal. 8500 er det lækreste af de tre "hovedværker" (Omega cal. 8500, JLC 899, Rolex 3xxx) der benyttes. Værkets konstruktion og design er også ca. 40 år nyere end de to andre Icon_e_wink Der er sket en del i den periode...

/Mads
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I? - af jacob jensen - 16-08-2009, 11:22 PM
Re: JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I? - af jacob jensen - 16-08-2009, 11:33 PM
Re: JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I? - af jacob jensen - 17-08-2009, 10:24 PM
Re: JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I? - af jacob jensen - 17-08-2009, 10:50 PM
Re: JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I? - af Mads Gjødesen - 18-08-2009, 09:21 AM
Re: JLC MC Diving Alarm Navy Seals...hvad synes I? - af jacob jensen - 18-08-2009, 01:13 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)