Smæk for skillingen
Jeg mener man får mest for pengene i et godt solidt Vintage ur fra Omega.

Skulle jeg pege på en "type" må det blive en Seamaster 30 mm Omega fra slut 50 - eller 60'erne

Lad mig liste hvad man får.

Et design der holder. Ikke en døgnflue, men et klassisk ur-design - indbegrebet af hvordan et ur ser ud over 50-75 år
En smuk stålkasse der er er pænt vandtæt til daglig brug og som sidder helt uforligeligt på armen
En bagside med det smukke Seamaster logo enten graveret eller flottere i relief
En ren smuk skive i helt enkelt design med stor eller lille sekundviser efter smag - oftest i lys creme, men også i smuk sort, med gyldne visere og index - eller i stål. Arabertal eller blot pinde
Det smukkeste glas der kan sidde på et ur - det buede plexiglas med Omegas logo i midten. Et glas med lød og "feeling"
Værket er jo et kapittel for sig selv. Kvaliteten er fantastisk. Lad mig citere min beskrivelse i salgsanoncerne:
Citat:I Denne Omega ligger et af de legendariske 30 mm værk, som Omega startede med at producere i slutningen af 30’erne og fortsatte med helt frem til slutningen af 60’erne. Altså i en 30-40 årrig periode, hvor værket har været forbedret gang på gang med nye materialer og teknikker, men basalt set -fuldstændig det samme værk. Det siger ikke så lidt om hvad urmagerne kunne præstere i de mekaniske ures guldalder.
Og i min verden får du fornøjelsen af hver dag at nurse dit ur ved at trække det op. En sand fornøjelse at gøre denne lille indsats for at holde uret igang - og en nydelse at supportere teknikken. Hvis du ikke har prøvet, har du noget tilgode.

Og så det allerbedste. Uret har del i den ur historie som omega har været en betydelig del af gennem årtier - og stadig med sit Co-axial værk, in-house værker og indiskutable placering i markedet fylder ganske godt i.

Du kan erhvarve sådan et ur i pæn og ordentlig stand for 3-4 K. Det er smæk for skillingen. Sansynligvis sælger du det aldrig, men hvis du gør vil tabet være begrænset til hvad nyt glas og en service koster!

İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Smæk for skillingen - af Mortenkoch - 14-08-2009, 09:35 PM
Re: Smæk for skillingen - af ibrene - 14-08-2009, 09:58 PM
Re: Smæk for skillingen - af jacob jensen - 14-08-2009, 10:13 PM
Re: Smæk for skillingen - af baun - 15-08-2009, 11:34 AM
Re: Smæk for skillingen - af Len - 16-08-2009, 12:58 PM
Re: Smæk for skillingen - af Mads Gjødesen - 16-08-2009, 03:57 PM
Re: Smæk for skillingen - af hannover_dk - 16-08-2009, 04:00 PM
Re: Smæk for skillingen - af Mads Gjødesen - 17-08-2009, 09:14 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)