Smæk for skillingen
Har du et ur, som du mener giver god smæk for skillingen, så er det i denne tråd du kan vise det frem, og eventuelt give det et par bemærkninger med på vejen.

Min egen favorit, er et ur i en overkommelig prisklasse, indeholdende et automatic inhouse værk og det har til huse i en smukt finisheret urkasse:

Jeg overraskes stadig over, hvor meget ur man kan få for sine penge hos Seiko. Ved man lige nøjagtig hvor man skal ”slå ned”, så vil jeg mene, at et ur som Seiko Sumo er urørlig i kategorien ”Best value for money”. Tillad mig at eksemplificere:

Informativ bagkasse, med angivelse af diver type, vandtæthedsgrad, urkassemateriale, urværk, urkasse-type, produktionsdato og –måned samt løbenummer og endelig produktionsland. Der er i centrum af bagkassen blevet gjort plads til Seikos diver logo: En tsunami med skumsprøjt.

İmage

Urkassen har smukt svungne horn, facet kant, overdel i blankt stål og horn i satineret stål. Bezelen har indlæg med store tydelige fonts.

İmage

Signeret kraftig krone, som er nem at få fat i og betjene. Smukt udførte lug huller for lettelse af remskifte. Urskiven har stålindrammede indeksmarkeringer, let aflæselige visere og fonts i forskellige typer.

İmage

Bezelen er meget kraftig og velforarbejdet. Den er smukt nedsænket i urkassen, så uret syner slankere end det faktisk er. De svungne og nedadgående horn er med til at få uret til at syne mindre end det er, men bidrager også til bærekomforten.

İmage

Kraftig og holdbar lume. Der er ingen lume markering kl. 3 - en funktionel detalje.

İmage

Urværket i Seiko Sumo er et 6R15 automatic med hack and wind. Værket produceres i Japan, af Seiko selv. Det har en gangreserve på 50 timer, og går meget nøjagtigt – mit går + 4 sekunder i døgnet. Seiko Sumo koster den fyrstelige sum af 3500 kr. inkl. told, moms og gebyr. Uret skal importeres fra Japan, da det er en ”Japan domestic model” hidrørende i Seikos ”Prospex” linie.
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Smæk for skillingen - af Joepete_phpbb3_import15783 - 14-08-2009, 08:50 PM
Re: Smæk for skillingen - af Mortenkoch - 14-08-2009, 09:35 PM
Re: Smæk for skillingen - af ibrene - 14-08-2009, 09:58 PM
Re: Smæk for skillingen - af jacob jensen - 14-08-2009, 10:13 PM
Re: Smæk for skillingen - af baun - 15-08-2009, 11:34 AM
Re: Smæk for skillingen - af Len - 16-08-2009, 12:58 PM
Re: Smæk for skillingen - af Mads Gjødesen - 16-08-2009, 03:57 PM
Re: Smæk for skillingen - af hannover_dk - 16-08-2009, 04:00 PM
Re: Smæk for skillingen - af Mads Gjødesen - 17-08-2009, 09:14 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)