Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere?
Tio Malo Skrev:Kr. 900 er meget for verificering, men når det er på PK´s brevpapir med Rolex-krone i hjørnet, vejer det også som "erstatningscertifikat".
John

I min optik træffer du netop hér hovedet på sømmet, John !!

Man skal huske på, at når PK lægger firmanavn til en mere eller mindre ubegrænset blåstempling af et ur, så løber han en risiko - han påtager sig et ansvar. Og det ansvar er han i sin gode ret til at tage en betaling for, der står i forhold til dette ansvar - og så er det i den forbindelse egentlig ikke relevant, om det har taget 5 minutter eller 1 time, at gennemføre verificeringen.

Hvis jeg skal sætte det i sammenhæng med den verden, jeg kommer fra - advokatverdenen. Så er det jo, også i Advokatrådets etiske regler, anerkendt at størrelsen af et advokatsalær både afhænger af de forbrugte timer, men så sandelig også af resultatets betydning for klienten og det ansvar som advokaten påtager sig i forbindelse med det udførte !!

Så man kan umiddelbart synes, at 975 kr. for 5 minutters arbejde er meget - men hvis man ser det i ovenstående sammenhæng, så synes jeg ikke, at det er urimeligt.

I praksis kan man jo fordele udgiften mellem køber og sælger, ved at aftale at man enten deler udgiften. Eller at køber betaler, hvis uret er ægte, mens sælger hænger på den, hvis uret ikke er ægte - det er bare et spørgsmål om at lave en klar aftale på forhånd !!!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - af morgan - 02-08-2009, 11:01 AM
Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - af Tukjær - 03-08-2009, 10:54 PM
Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - af morgan - 04-08-2009, 09:56 AM
Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - af jacob jensen - 04-08-2009, 11:24 AM
Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - af morgan - 04-08-2009, 01:23 PM
Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - af Tukjær - 04-08-2009, 01:35 PM
Re: Hvorfor vil klarlund ikke verificere ure mere? - af pbr - 05-08-2009, 02:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)