02-08-2009, 02:38 PM
De gange jeg har fået verificeret hos Klarlund har det altså ikke været andet end et visuelt tjek på 20 sekunder, hvorefter de har sagt god for uret. Men som I også er inde på er der stor forskel på et 2-3 år gl. sub med alt tilbehør i forhold til et 60´er Datejust. Man kan også spørge sig selv hvor meget der skal være aftermarket før uret ikke er originalt? Er det kun værk og kasse? Hvad hvis enkelte værkdele er skiftet eller det er redial eller aftermarket diamant lynette?
Det kan være en giftig erfære at verificere og siger de god for et ur på baggrund af en visuel inspektion på 20 sekunder og ejeren senere får det tjekket i hoved og r.. og finder 3-4 uoriginale dele har vi balladen. Så jeg forstår godt hvis de fremover vil lave en grundig skriftlig vurdering, som så koster lidt. Bare for at have egen sti ren.
Spændende at høre udfaldet...
/Mads
Det kan være en giftig erfære at verificere og siger de god for et ur på baggrund af en visuel inspektion på 20 sekunder og ejeren senere får det tjekket i hoved og r.. og finder 3-4 uoriginale dele har vi balladen. Så jeg forstår godt hvis de fremover vil lave en grundig skriftlig vurdering, som så koster lidt. Bare for at have egen sti ren.
Spændende at høre udfaldet...
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)