Hvad er der sket med jeres ursamling det sidste år.
Joepete Skrev:Dog, synes jeg, at både LV og Zenith godt kunne være at finde i din nuværende samling, uden du gav afkald på begrebet "finere horologi" Icon_e_wink

Både LV, Zenith og GO ville holologisk være fine i samlingen. Disse blev dog fravalgt af helt andre årsager. Rolex LV blev lidt for "admindelig" for mig. Zenith var med 39 mm aligevel for lille (Jeg trodede jeg kunne leve med det, men nej). GO var et super fedt ur som jeg var ked af at skifte ud, men hullerne i remmen på uret passede bare ikke til mit håndled. Så enten var remmen alt for stor så uret gled ned over håndleddet eller også var det for stramt. Selvom et ur er fedt at se på, skal det i mine øjne også være fedt at have på. Så derfor røg den også.

Så min samling drejer sig ikke kun om "finere" horologi, men også brugbarhed (jeg har sat finere i "," da jeg selv synes, der findes langt finere ure end dem jeg har, så finere er vel set udfra vores egen begrebsverden. Hvis jeg kun gik op i "finere" horologi var min Fortis, IWC og Rolex nok skiftet ud med noget AP og PP. Men da jeg synes AP designmæssigt er lidt for specielle og PP er for små, er det, ihvertfald lige nu, ikke noget jeg overvejer at anskaffe.

Jeg synes ikke en ursamling nødvendigvis bliver federe eller bedre bare fordi den er dyr. Det vigtigste er vel at ejermanden er så glad for de ure han har at de også bliver brugt. For hvis de ikke bruges hvorfor så have dem.

Hilsen

Danny
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvad er der sket med jeres ursamling det sidste år. - af jacob jensen - 14-07-2009, 10:56 PM
Re: Hvad er der sket med jeres ursamling det sidste år. - af gufle_phpbb3_import15789 - 14-07-2009, 11:24 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)