08-07-2009, 03:03 PM
Jeg falder af og til for herlige maskiner i lommeure. Denne her fik jeg knageme for 300 kr på bugten - billederne var helt i skoven, men jeg synes jeg så noget og chancede, og blev lykkelig
Uret er Waltham - i rent sølv - tungt som bare pokker, fra lige omkring 1899-1901

fint med sølvmærker

Maskinen der trækker er en Waltham 1893 model - 83/820 - som hos dens tids amerikanere rigt dekoreret og her med flot finregulering, mange skruede chatoner og mean time screws - fuld platin (en stor samlet bro eller hvordan man skal betegne det
)

Bemærk de to små skruer lige lidt "nordvest" for balancen - det er Mean-time Screws, til yderligere finjustering, som fandtes på en del af den tids chronometer værk typer

En smuk tyksak

og de elsker at gravere og lave ting pænt

Undskyld de for mange billeder.
vh
Uret er Waltham - i rent sølv - tungt som bare pokker, fra lige omkring 1899-1901

fint med sølvmærker

Maskinen der trækker er en Waltham 1893 model - 83/820 - som hos dens tids amerikanere rigt dekoreret og her med flot finregulering, mange skruede chatoner og mean time screws - fuld platin (en stor samlet bro eller hvordan man skal betegne det

Bemærk de to små skruer lige lidt "nordvest" for balancen - det er Mean-time Screws, til yderligere finjustering, som fandtes på en del af den tids chronometer værk typer

En smuk tyksak

og de elsker at gravere og lave ting pænt

Undskyld de for mange billeder.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)