04-07-2009, 11:30 AM
jacob jensen Skrev:Mads nævner Sub 5513 (det rigtige bond ur)IWC - så siger jeg 3536 - det er en fantastisk flot klassiker, langt flottere end de nye (men det er jo ren smagsdommeri) - den har også en størrelse som lever op til, specielt dine tidligere, krav om over 40 mm - den har flot finish og lækker lækker lænke
jeg har altid mest været til SDerne som jo er deres mest prof. dykkerur så en sub
har jeg fra starten ikke kigget så meget på (men helt ude af mine tanker er den ikke )
Dark horsen lige nu for mig er IWC AT den kan fås med udvendig krans = klasissk design og
med indvendig krans som mit JLC så de ville begge også passe fint ind
Helt nemt er valget ikke høre gerne input samt hvis nogle kunne noget om priserne på
urene (er selv lidt blank på Rolexerne)
I rolex er jeg novice, men personligt igen: - SD er lidt klodset på armen, lidt for høj, og ser lidt mindre ud i diameter end subben, så med tanke på (og viden om at mange elsker SD) ville jeg for dig med lidt paranoia for små ure, tro subben var løsningen i Rolex (udeladt den for klodsede DS), og da du ikke vil have 40 ure, så ville jeg gå efter noget lidt specielt som din eneste Rolex - og lytte meget til Mads og nappe en 5513 f.eks.
Hvad Rolex angår, så ville jeg ved vintage køb mangle en vintage "grey market" gut, en som ville lægge 7% ? oveni prisen men ville turde komme med klare forslag til "den der 5513" er løsningen på din søgning - den er ægte, du skal skifte ?? og den fixer jeg for dig for xx kr"
Det ved jeg godt livet er for kort til for eksperterne, og skal man leve af ure, så duer 5 eller 10% ikke, men det var en sjov tanke hvis en turde (og så er jeg slet ikke gået ind på problemer hvis eksperten tog fejl, eller køberen var besværlig, hvilket nok er hoved årsag til ingen gider)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)