22-06-2009, 06:08 PM
nej, uret er lidt mindre på 34mm uden krone og produceret i 70´erne. Uret er knapt 4mm tykt, hviket jo er ekstremt for et automatikur med datovisning. Typisk er dressure fra denne era desværre ret hærgede når vi taler skivestand. Dette er dog i rigtig flot stand, hvilket primært beror på at det er med skruekrone og skruebagkasse, altså water-resistant, men egentlig mere vigtigt air-resistant. De typiske dressure med snap-on bagkasse og åben kroneindgang har det med at lide under den oxideringsproces som deres konstruktion desværre ikke modvirker. Uret hører absolut til en af mine bedste urkøb so far, og slutprisen landede på 860£ eller knapt 7600,- Dkr. Se det er value for money!! Typisk lander denne type ure i USA på omkr. 2500$-3000$ for cal.2120 modellen uden datovisning og mellem 3000$-4000$ for cal.2121 modellen under no-reserve auktioner, og kan købes som buy-it-now for mellem 1000$-2000$ mere. Dertil kommer naturligvis danske afgifter, og så er det efterhånden ligeså dyrt eller dyrere end man indimellem kan købe det hos eksempelvis kaplans i sverige. Helt rosenrødt er det hele dog ikke, da uret skal serviceres og jeg nok må påregne lidt ekstra moneter på den tur. Mads, så vidt jeg husker har du et RO med kal.2121 som du har fået serviceret i DK. kan du oplyse om urmager og pris for operationen?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)