21-06-2009, 01:06 PM
John Joepetes forklaring er helt top - jeg vil bare tillægge - brug ikke maskine på et dyrt ur selvom det kan friste og - man kan faktisk selv satinere ret let. Jeg bruger en speciel svamp beregnet til det - den kan købes flere steder på ex Ebay, men jeg har tidligere faktisk brugt en grydesvamp, den grønne eller bedre blå side af de gule svampe.
Denne vintage Omega rem var ret ridset. Den blev først pudset op med let slibemiddel og en dremmel med en helt blød bomuldsskive (der var den med det fristende i at bruge maskine, men på et ur får man runde kanter så lad være) Jeg bestemte mig for ikke at dække af medens jeg pudsede, og så mattere bagefter. Derved blev hele remmen som JoePete er inde på, blank - flot og ridsefri-
Så dækkede jeg ydersiderne af med malertape (klistrede det fast på kælderbordets melaninplade) - og så var det bare at mattere midterledene, og knageme om ikke det lykkedes. Om man ser det ordentlig på billeder ved jeg ikke men jeg prøver:

vh
Denne vintage Omega rem var ret ridset. Den blev først pudset op med let slibemiddel og en dremmel med en helt blød bomuldsskive (der var den med det fristende i at bruge maskine, men på et ur får man runde kanter så lad være) Jeg bestemte mig for ikke at dække af medens jeg pudsede, og så mattere bagefter. Derved blev hele remmen som JoePete er inde på, blank - flot og ridsefri-
Så dækkede jeg ydersiderne af med malertape (klistrede det fast på kælderbordets melaninplade) - og så var det bare at mattere midterledene, og knageme om ikke det lykkedes. Om man ser det ordentlig på billeder ved jeg ikke men jeg prøver:

vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)