16-06-2009, 01:45 PM
Mads Gjødesen Skrev:Desværre kører Hublot med en Valjoux 7750 klon af et værk, som jeg rent horologisk betragter som uanstændigt i et ur til 100 kFunktionelt dog fino fino men værket skal også være blær i den prisklasse. For mig er AP RO bare 100 gange federe end Big Bang og selv om jeg ikke direkte kan kalde Hublot en AP RO wannabe ligger det bare for tæt på i design udtrykket
![]()
/Mads
Jeg har endnu et problem med Hublot og deres Big Bang modeller i guld!!! Der er jo "intet" guld at finde på det ur...
Jeg kan i princippet godt lide deres design filosofi med en sandwich konstruktion (kassen), og synes også nogle af deres All Black modeller er sjove nok, men jeg synes at man ved køb af deres guld ure bliver snydt hvis man tænker pris i forhold til brugen af guld... Det eneste på det ur (det ovennævnte eksempel) der er i guld, er de to "plader" der holder urkassen sammen. Resten er titanium, keramik og plastik. Hele inderkassen er titanium og hvis man sammenligner med guldmodeller hos AP, Panerai eller JLC, får man hos disse producenter meget mere guld for pengene (for slet ikke at tale om hos Rolex)...
Det er måske ikke en dimension som så mange tænker over, men den er der skam...
Mads... gold valg med AP'en i rose gold - fedt ur! Har du bestilt den med sorte subdials eller?
Martin Issing

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)