07-06-2009, 07:22 PM
Sociologen Skrev:Baun Skrev:Jeg tror du skal gøre dig klart om uret skal være stilrent, klassisk og enkelt af en dykker at være. Hvis det er tilfældet er Omega PO med sort krans absolut svær at komme udenom. Men - ja, det betyder jo samtidig at der ikke er så meget spræl i den.Jeg må nok erkende, at jeg pt. ikke er til ure med for meget ’spræl i’ (af samme årsag har jeg helt fraskrevet PO med orange lynette). Men det kommer måske engang…
[...]
Jeg husker iøvrigt stadig Claus T. oplevelse af den første Rolex Sub. - For lille, for let, for spinkel, ikke ur nok..... senest hører jeg Claus sige: man må jo ikke forveksle tyngde, størelse og vægt med kvalitet!
vh Baun
Jeg er på ingen måde af den opfattelse, af Rolex Sub er af lav kvalitet. Faktisk tværtimod, hvilket er årsagen til, at jeg kraftigt overvejede at købe 14060M… Dvs. indtil jeg prøvede den på armen...
Len Skrev:En mulighed er også et PAM 112...Et rigtigt godt bud
Hans HHvad er prisniveauet for dette ur? (Jeg formoder, at vi taler brugt, når vi skal holde os på ca. 20K?)
Jeg har også kigget lidt på PAM24, PAM104 og PAM0005, da disse skulle være forholdsvist ’billige’, men jeg kan ikke lige gennemskue forskellen på disse… Erfaringer fra Panerai-kyndige er meget velkomne
Du finder ikke PAM24 til under 20k.....
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)