07-06-2009, 11:28 AM
JK Skrev:Hvis vi kun handler forbrugsgoder over nettet, kan det kan blive nogle kedelige byer, vi får i fremtiden. Alle specialbutikker med faglært arbejdskraft vil blive nedlagt og service "bliver en by i Rusland".
At kunne gå ind i en butik, se varen, prøve den, få gode råd, få service koster penge!
Jens-Kristian
100% enig. Men samtidig bliver vi nød til at indse at i danmark er folkesporten at spare penge. 99% rabat, ingen risiko og helst uden moms.
Men jeg vil da sige at sociologens spørgsmål er 100% validt - og jeg kan da sagtens forstå at man afdækker markedet. Især med et mærke som Omega hvor der pludseligt er 25-40% ophørs rabat i de "rigtige" butikker - hvad vil det ikke gøre ved gensalgsværdien på ens eget ur ?
Der hvor jeg stiger op på min kæphest er når folk (og her mener jeg ikke nogen af de folk der ar skrevet på dette indlæg!) skal kæmpe for de sidste nano procent. Jeg har flere gange haft kunder der har brugt 1-2 timer på at diskutere pris for derefter at blive dybt fortørnede over at man ikke vil gi dem en fake-faktura så de bagefter kan trække hele beløbet fra på deres firma regnskab ? Ahva ? Siger jeg bare.... Først 40% rabat på et guld Rolex og derefter momsen af og derefter trække det fra som drifts omkosnting.... arj - der bliver jeg sku lidt stødt og beder dem om at tage en tur på tungen. Men reelt set er der mange der er fuldkomment hæmningsløse. Og det er både ved så og store køb. Og det er lige præcis derfor at der ikke ligger 10 vintage/brugt butikker i københavn....
Mvh Morgan
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)