30-05-2009, 06:42 PM
Sociologen Skrev:Jeg har haft en Oris TT1 diver af stål, som jeg netop har solgt. Et fantastisk ur. Salget skyldes bestemt ikke, at jeg blev træt af uret. På ingen vis.
Fra jeg begyndte at kigge på ure, har jeg haft ’øje på’ Planet Ocean, og mit Oris blev solgt for at kunne realisere dette køb. Altså ene og alene af økonomiske hensyn.
Størrelsen var perfekt til mig med mine ca. 17,5 cm håndled. Uret føles mindre, end de 47 mm.
Hvad angår kvaliteten og 'følelsen', så blev jeg positivt overrasket, da jeg fik TT1’eren i hånden for første gang (det samme gjorde ham, jeg solgte uret til - som allerede var indehaver af 15 ure i en 'højere' prisklasse). Lænken er utrolig lækker, og så godt som umulig at købe efterfølgende, så du skal uden tvivl købe uret med lænke. Gummiremmen kan altid købes på et senere tidspunkt, hvis du ønsker det.
Og med prisen hos PrecisionTime – hvor uret er billigst – skulle det muligt at ’få alle pengene hjem igen’, såfremt uret ikke lever op til dine forventninger – eller finansiering til en anden ’investering’ ønskes.
244 g stål:![]()
Uret er altså hverken ”for tungt, stort” eller en ”klods” IMO.
Og lidt ’guf for øjenene’:
Med den opfattelse og billedbehandling må jeg jo indrømme at lysten bliver større og større til at købe en Oris klokke igen. Det sidste jeg havde i titanium målte 44 mm med vejede ikke nær så meget. Men det var på ingen måde for stort synes jeg. Højden gjorde dog at uret næsten altid var synligt på håndleddet. Ikke mange skjorteærmer kan klemmes over den tvebak
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One
Steinhart Ocean One

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)