Imponerende
Ja.. jo ... Tung patinering....

Jeg kan godt lide en vellykket patinering. Desværre er de fleste patineringer bare snavs og ulækkert, men indimellem se man en flot patinering - og hvad der lige afgør om det er det ene eller det andet - afgøres af "den gode smag" Icon_mrgreen

Men jeg var ovre hos Halses i fredags. Medbringende 5 ure. Et af dem var en gammel Omega 30 mm som jeg havde købt på Kaplans. Den var ikke så dyr og skiven så ud til at være i god stand. Den lignenede noget tidlig 60'er.

Det irriterer mig altid, når jeg ikke kan åbne en skruebagkasse, når jeg får urene hjem, men på dette ur sad den altså meget, meget fast.

Det tager Peter altid som en særlig udfordring - at åbne en kasse, jeg har opgivet!

Den blev sat fast i noget "holde fast værktøg" og Peter lagde hele kroppen i.... efter 10 sekunder gav den sig da også. Igen et af disse ure fra 62, som ikke havde været åbnet siden den forlod fabrikken. Værket i perfekr stand - fuldstændig som nyt! Det lidt morsomme er, at hvor man skulle forvente at uret taber lidt - fx. et minut i døgnet - vinder dette 5 minutter i døgnet. Er det olie et sted hvor det ikke skulle være eller?

Nå Peter kigger på det. Uret skal selvfrølgelig nyt glas osv. Og så må vi jo se hvad det eller ender med. Flot værk i hvert fald... men hvem kunne gætte det:

İmage

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Imponerende - af DJmon - 02-05-2009, 06:41 PM
Re: Imponerende - af RunesS_phpbb3_import15750 - 02-05-2009, 07:26 PM
Re: Imponerende - af baun - 02-05-2009, 08:23 PM
Re: Imponerende - af DJmon - 02-05-2009, 10:17 PM
Re: Imponerende - af hannover_dk - 02-05-2009, 10:25 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)