18-04-2009, 12:48 PM
Baun Skrev:Der er bunker af super gode ure, som ikke er kendte og akcepterede mærker - og alt hvad du siger John er jo rigtigt. Der er også rigtig mange - ret kendte og akcepterede mærker....Sten enig i at hvis de egentlig trænger til service og er ukendte, så er man på den. Der er jeg med en del af mine første ure (helt almindelige gamle ure mildest talt)
Men, den helt store dorskel på dig og Claus er jo at Claus tradiotionelt sælger en del af urene videre, på et eller andet tidspunkt, når interessen "drejer" - fx. mod Vintahe chronografer.
Hvis man så har en bunke ret ukendte dykkere, hvor nogen af den måske egentlig lige skulle have en service for at man kan være bekendt at sælge dem videre, kan det godt blive svært - og også en halvdårlig forretning.
Men det er selvfølgelig helt op til Claus - og som jeg også siger - det må vel godt koste lidt også!
Men jeg holder mig til det kendte - det er også sjovere at man kan finde oplysninger, prissammenligninger mv.
vh Baun
Køber man kvalitet, så tror jeg ikke man taber mere på no-name vintage dykkere end på kendte, helt enkelt fordi udgangprisen også er så meget lavere - bare man køber kvalitet
Yes historie er en meget stor del af det, men de ukendte mærker har jo også deres historie, og vil jeg altid have et kendt værk i sig, som kan identificeres. Ikke samme kvalitet som Omega ofte, men kendt og ofte ganske udmærket til at vise tiden til få penge
Fordelen ved de kendte er at man har råd til færre og derfor har langt færre at skubbe videre hvis man taber lysten. Se iøvrigt Claus som jo netop har købt mange billigere nye dykkere, men har købt så billigt at han generelt har kunnet sælge uden tab.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)