15-04-2009, 07:46 PM
hannover_dk Skrev:DJmon Skrev:den er god nok lækker hannoverTak - yes strøm, kredsløb sådan et eller andet tror jeg også det skal lede hen mod. Eterna skiver er iøvrigt ofte utroligt velbevaret i forhold til så mange andre mærker
Sikke en skive Eterna Sonic har tit disse specielle mønstre på skiven.
Jeg tror møsteret skal lede tanken hen på strøm hvad der var store sager da den blev lavet.
Tillykke med skønheden![]()
hos mig trækker kassen ikke spor ned tværtimod
Det er tydeligt at visse fabrikker var bedre end andre til at tætne og male/lakere. Ex gamle Pierce kronografer overgår langt de fleste andre 1940 kronoer som gennemsnit
vh
helt enig selv velestimerede/dyre mærker har voldsomt patinerede skiver efter blot 20 år.
Der er gudskelov undtagelser
jeg synes det er et skræmmende sted at spare på et dyrt HQ ur idet at fugt indenfor ikke er et værks livret.
Min oplevelse med japaner er at skiverne tit er i langt bedre stand end swiss.
jeg har også en ide om at det er et spørgsmål om tæthed samt kvalitet af skivebelægning.
Ja jeg ved godt at dette ikke er japaner forum men kom tanke om en anden dialog jeg har haft.sorry.
jeg synes cushion er enormt komfortable og kan gøre selv et meget stort ur rigtigt behaligt at bære. Mit orient er 47x44 og man mærker ikke at man har det på.
men er man ikke til det visuelt preller alle arumenter af
jeg har altid holdt mig fra stemmegaffel ure da rygtet siger at de er ret sårbare.
teknikken i dem er til gengæld ret spændene .
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)