15-04-2009, 11:02 AM
makita Skrev:well jeg synes nu stadigvæk at et 8-tal er i overkanten for pågældende værk. karakteren 6/7 ville være passende. Jeg kan i hvertfald hurtigt komme i tanker om mikrorotor-værker fra 60-70 æraen som er ligeså langt flottere, som der er med robåd fra Jupiter til Mars. Det første som faldt mig i hu var selvfølgelig universal-geneve´s som efter min bedste overbevisning ligger et niveau/karakter over buren-værket. Efterfølgeren fik endnu et nøk på finishsiden og burde så have karakteren 10, hvilket er aldeles for højt, når man så kigger på et værk som piaget cal. 12p/1 og 12p/2. og endnu 1 til 2 niveauer op, - Patek!! Hvor i alverden skulle man så placere PP cal.240, som jo stadigvæk ikke er komplikationsværk???
Hvis Burenværket var en fristil fra 7-klasse: "hvad har du lavet i sommerferien", så må dette være en doktorafhandling i: "teser og modeller i Albert Einsteins relativitetsteori..."
Godt perspektiv Makita (tog dine billeder ud af citatet, dem har folk forhåbentlig i hovedet.) Slet ikke så nemt det der. Man vil jo gerne placere et godt standardværk ind i 8 (eller 7 for den sags skyld) og så bliver der ikke så meget plads op til de 13 som du så klart viser.
Tænk hvis man så havde komplikationer og repeaters med i samme skole klasse, så måtte de i alle fald ha egen skala
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)