09-04-2009, 12:08 PM
I stort set alle GP ure ligger der en eller anden arveart af deres eneste in-house automatic i form af cal. 3100. Der findes et hav af varianter da de stort set bruger dette værk som base i alle deres automatik ure, men under andre betegnelser afhængigt af modificeringen. Så en tommelfingerregl hos GP er: Er det automatic er det baseret på cal. 3000-3300 (1.-3. generation)
Værket er meget fint, men ikke så robust som Rolex. Finishen er fuld på højde om ikke lidt finere end Rolex. Jeg ville ikke være bekymret for at købe et ur med GP cal. 3100 basen, men ville holde mig fra deres in-house kronografer med cal. 3100 base og GP modul (det der ligger i alle GP automatic chronos). De er en møg besværlige og dyre at skrue i, og holder ikke super godt
/Mads
Værket er meget fint, men ikke så robust som Rolex. Finishen er fuld på højde om ikke lidt finere end Rolex. Jeg ville ikke være bekymret for at købe et ur med GP cal. 3100 basen, men ville holde mig fra deres in-house kronografer med cal. 3100 base og GP modul (det der ligger i alle GP automatic chronos). De er en møg besværlige og dyre at skrue i, og holder ikke super godt
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)