21-03-2009, 07:19 PM
longbear Skrev:Hannover,Jeg har lige nu uret i box på hotellet til rally09
Citat:her i en lidt speciel version med afskårne tal markeringer ved sub-dials, men givet OK af selveste Chuck Maddox i sin tid
jeg kan ikke styre min nysgerrighed:
Hvordan kunne Chuck afgøre at den var ok? Knirim er mig bekendt de-facto experten på dette felt.
Anyway - interessant eksemple, det "6" tal ligner ikke noget jeg har set før. Må man spørge hvilket nato nummer du har på bagsiden og hvilke løbe/model nummer. Det er vel ikke en "sternzeit"?
jeg ville umiddelbart bedømme at der var tale om en (Sinn) re-dial pga. patineringen/cut-off, men det er jo netop det smukke ved vintage military - man bliver aldrig expert, blot forvirret på et højere niveau.
/longbear
Ud fra Heuer logoet. De senere Sinn redials er med større Heuer Logo. Dertil er uret som normalt, med numre mellem begge horn, og som lidt anderledes, på bagsiden - 2 ordinans numre - det ene - øverste - overstreget, og det andet, normalt nedenunder. De kunne også se ordinans nummerserierne passede med det øverste overstregede en del før det andet tisdsmæssigt - hvilket sammen med logoet overbeviste dem.
Jeg troede som du, en senere Sinn, men det afviste de. Jeg tror Chuck M, som havde en stor side om Bund - også spurgte sig rundt, måske var den Knirim, jeg husker det ikke, det er en del år siden faktisk
Ja mulighederne her er mange - og jeg er heller ikke religiøs i troen og kan overbevises om andet, men jeg undersøgte det hos de eksperter jeg kunne. Ikke fordi det har den store betydning, men jeg vil bare gerne vide
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)