19-03-2009, 02:09 PM
Geodoc’s legetøj ville lige være noget for mig
Hvad koster sådan en tingest ("tidsvægt” eller ”ur analysator”)?
Jeg har da selv været forbi min lokale urmager og haft både min tidligere Omega og min JLC på "tidsvægten".
Har din også den funktion man kan høre værkets gang over en højtaler?
De var faktisk inde op pille lidt ved min Omega, måske var det derfor den gik så præcist og der af nøjagtigt.
Tager du (Geodoc) også målinger på forskellige positioner og ved forskellige temperaturer?
Hvis jeg kunne været kommet til Ur-Rally (Hvad jeg desværre ikke kan
) ville jeg have opfordret Geodoc til at have taget "tidsvægten" med. Mon ikke der M.C. Morten kunne lokkes til at stille deres til rådighed???
Min interesse for ure er også fascinationen af det "mekaniske instrument", men for mig bliver det kun mere interessant jo flere komplikationer der er.
Jeg er nok mest fascineret af at man kan lave en mekanisk minutrepetition og vil vildt gerne eje en.
Derefter er det nok evighedskalenderen der fascinerer mig mest.
Men en snak om fascination af komplikation ligger vel lidt uden for dette emne.
Ulrik
Hvad koster sådan en tingest ("tidsvægt” eller ”ur analysator”)?
Jeg har da selv været forbi min lokale urmager og haft både min tidligere Omega og min JLC på "tidsvægten".
Har din også den funktion man kan høre værkets gang over en højtaler?
De var faktisk inde op pille lidt ved min Omega, måske var det derfor den gik så præcist og der af nøjagtigt.
Tager du (Geodoc) også målinger på forskellige positioner og ved forskellige temperaturer?
Hvis jeg kunne været kommet til Ur-Rally (Hvad jeg desværre ikke kan
Min interesse for ure er også fascinationen af det "mekaniske instrument", men for mig bliver det kun mere interessant jo flere komplikationer der er.
Jeg er nok mest fascineret af at man kan lave en mekanisk minutrepetition og vil vildt gerne eje en.
Derefter er det nok evighedskalenderen der fascinerer mig mest.
Men en snak om fascination af komplikation ligger vel lidt uden for dette emne.
Ulrik
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)