18-03-2009, 05:04 PM
Makita jeg syntes nu lidt du blander subjektive og objektive vurderinger. For mig er objektive vurderinger dem hvor der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved. Dvs. målbare eller direkte tekniske punkter som af en fagmand vil kunne vurderes. Her er design, historie, ect. en smagssag hvor også fagfolk kan være uenige pga. personlige holdninger. Præcis som du siger med et B&O tv. At flertallet så måske syntes det er kønnere end andre er blot en udefinerbar smagssag. Vi kan jo også vurdere hvilke typer kvinder der er smukkest og jeg er sikker på at vi får en livlig diskussion, som jeg vil kalde subjektiv, selv om der årligt kåres en "miss dit og dat" efter nutidens idealer
Desuden syntes jeg ikke det er fair at vurdere value for money på tværs af forskellige prislag. Der er ingen tvivl om at TH tilbyder mere ur for pengene end AP. Du er selv inde på hvorfor. Jo mindre produktion jo højere omkostninger pr. ur. Desuden er in-house udvikling noget der koster kassen og giver jo ikke nødvendigvis bedre urværker. Derfor vil et billigt ur som regel tilbyde bedre value for money på MIN objektive skala, end et dyrere ur. Sammenlignes i samme prisleje syntes jeg tit man får et mere nuanceret billede.
/Mads
Desuden syntes jeg ikke det er fair at vurdere value for money på tværs af forskellige prislag. Der er ingen tvivl om at TH tilbyder mere ur for pengene end AP. Du er selv inde på hvorfor. Jo mindre produktion jo højere omkostninger pr. ur. Desuden er in-house udvikling noget der koster kassen og giver jo ikke nødvendigvis bedre urværker. Derfor vil et billigt ur som regel tilbyde bedre value for money på MIN objektive skala, end et dyrere ur. Sammenlignes i samme prisleje syntes jeg tit man får et mere nuanceret billede.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)