08-03-2009, 07:12 PM
jeg købte en canon eos 450d med kitobjektivet 18-55 i UK for 3100 kr. med noget cashback, fås herhjemme til ca. 4k, derefter købte jeg en 430 ex ll flash, en billig optisk flashtrigger og en bouncer på ebay.uk, samt et polfilter. Nu kan jeg holde blitzen ude til siden og bounce i loft, samtidig med at kameraets egen flash kører direkte på, giver nogle rigtig gode resultater. Automatiken i kameraet søger for at billedet nok skal blive korrekt belyst. eos 450d er nok det bedste ikke semiproffe til fornuftige penge. Hvis du vil gå lidt op tror jeg en eos 40d/50d vil være fin, eller hvis Nikon den lidt ældre d80, eller den nye super d90 eller endnu bedre d300, som kan fås billigt pt. hos kamerahuset.dk
Eos 450d er et meget compact dlsr, mens de andre er noget større og en del tungere, pga. den kraftigere byggekvalitet.
Man skal lige gøre op med sig selv om man er Canon eller Nikon mand, dog er der ikke dansk menu i Nikons dslr.. (endnu, kommer vist nok i 90-eren)
Daytonaen er 10 år gammel og nok noget flad i luminovaen, men prøver lige på min nyere pam 188, men så skal jeg nok lige have fundet mit stativ frem (ikke gangstativ).
Mikael
Eos 450d er et meget compact dlsr, mens de andre er noget større og en del tungere, pga. den kraftigere byggekvalitet.
Man skal lige gøre op med sig selv om man er Canon eller Nikon mand, dog er der ikke dansk menu i Nikons dslr.. (endnu, kommer vist nok i 90-eren)
Daytonaen er 10 år gammel og nok noget flad i luminovaen, men prøver lige på min nyere pam 188, men så skal jeg nok lige have fundet mit stativ frem (ikke gangstativ).
Mikael

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)