13-01-2009, 11:59 PM
watchfreak2003 Skrev:Der er noget galt med dig watchfreak- gamske galt desværre. men halleluja - du mangler da i det mindste ikke selvtillid - hvor herre bevares rent ud sagtmakita Skrev:NASA´s test konkludere entydigt at OMEGA var det mest robuste UR(lad mig ligeledes pensle begrebet UR ud: En genstand monteret om håndleddet, hvis funktion som minimum er at vise tiden. Genstanden består af flere bestanddele hvoraf blot eeeeeen er værket, og andre er urkasse, lænke også fremdeles.)
Hvor det springende punkt var, som overbeviste NASA om at OMEGA var det mest robuste UR er jo sagen uvedkommende. DU postulerede at Rolex (ur, ikke blot urværk)var kongen på det punkt. DU sagde selv UR.
I forhold NASA´s test (feel free, hvis du har andre nyere tests der konkluderer anderledes)
kan man vurdere DIT udsagn:
Rolex er indiskutabelt kongen....
Er et FORKERT udsagn
Rolex er diskutabelt kongen...
Er ligeledes et FORKERT udsagn
Rolex er forkert kongen(eller kønnere formuleret:... ikke kongen...)
Er derimod et rigtigt udsagn
Er du svag hvor du skøjter rundt for at finde noget brugbart hva’ makita![]()
Sjældent har jeg læst sådan en omgang nonsens du får kørt af her:
"Rolex er indiskutabelt kongen....
Er et FORKERT udsagn
Rolex er diskutabelt kongen...
Er ligeledes et FORKERT udsagn
Rolex er forkert kongen(eller kønnere formuleret:... ikke kongen...)
Er derimod et rigtigt udsagn"
Hvad er det du ikke fatter makita? Mester skal have et hverdags ur nu her i 2009!
Omega var tilsyneladende det bedste, og klart mest robuste ur i 1969 – dette betvivler jeg ikke et sekund.
Skal Mester til månen inden for en overskuelig fremtid – næppe.
Indbefatter et hverdags ur vandtæthed – det tror jeg de fleste vil mene.
Den eneste direkte sammenligning jeg har lavet mht. værker er 2892 vs. 3135. Jeg påstår at 3135 er mere robust etc. end 2892. Denne påstand er jeg så forholdsvis alene med i denne tråd, men normalvis er folk faktisk ganske enig i denne betragtning.
I 2009 er et Rolex Submariner et mere robust, driftsikkert etc. UR end et Omega PO. Og det er hele uret jeg mener inkl. Lænken ……. Hvem fanden kan tage en lænke seriøs som er sat sammen med stifterROLEX ER KONGEN.
Skal vi fortsætte morskaben, så lad os gøre det på mail i stedet for, da jeg er rimelig sikker på folk er ved at miste interessen.
Skriv til mig på <!-- e --><a href="mailto:JesperGeisler@webspeed.dk">JesperGeisler@webspeed.dk</a><!-- e --> elsker freakeri ;-]
Det er fint at ha meninger - og alle kan jo have en mening og ha ret- men du kører jo så langt over at det er sygt i forhold til et helt almindeligt urforum - ærligt talt mand - Jeg synes eller det er herligt med kraftige meninger, men her - og tidligere- aber doch for en overvurdering af egen viden - aber doch
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)