Remstifter
Jeg er ganske sikker på at der er kvalitets forskelle, men har ikke styr på hvor stor den forskel er, og om man kan miste et ur på den konto, har jeg aldrig hørt om, hvor det i stedet er en dårlig rem der kan gøre udslaget.

Der findes i de urmager sæt, men finder rundt om på nettet, hele kasser med forskellige størrelser stifter, så man selv kan udskifte stifter til nye. Et sådant sæt har jeg selv og det starter helt nede fra 7mm og går op til 24mm. Stifterne ser ud som man ser dem flest og i de lidt bedre ure, finder man nogle lidt kraftigere stifter og de må formodes at være af en bedre kvalitet.

Så er der også forskel på om stifterne er i fuld bredde med røret og den slags stift du ikke kan få af uden at ødelægge stiften, hvor modsat mange er af den type, hvor man har en del plads til at trykke stiften tilbage.

Når jeg har haft et rigtig gammelt ur i hænderne, og pillet en gammel slidt rem af, har den stadig siddet godt fast trods en meget medtaget stift, som oftes nærmest er faldet helt fra hinanden, når man fik den ud.

Systemet med disse stifter har jo vist sig på alle måder at holde til lidt af hvert, og her tænker jeg bl.a. på dykkerremme med kraftig belastning, som har vist sin styrke, men når det er sagt, så ville jeg naturligvis helst foretrække løsninger med en lille skrue, som man f.eks ser i Panerai ure. Denne metode er på alle måder disse stifter langt overlegne.

Hvor man køber disse stifter, har jeg en ide om, men hvad kvaliteten er derfra skal jeg ikke kunne sige...men mange kr. kan disse stifter ikke koste pr. stk.

Det var mit ringe indput til dette emne og der må nok nogle urmagere på banen, med mere info Icon_e_wink

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
Remstifter - af khbk - 04-09-2012, 09:43 AM
Re: Remstifter - af Miwes - 04-09-2012, 11:58 AM
Re: Remstifter - af Ivan - 04-09-2012, 12:51 PM
Re: Remstifter - af jkjaers - 04-09-2012, 01:05 PM
Re: Remstifter - af Glatnakken - 04-09-2012, 05:51 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)